Zimowa wycieczka w Pieniny

Góry zimą są piękne! Przekonało się o tym 47 uczestników sobotniej (3 marca 2018 r.) wycieczki w Pieniny. Wycieczkę rozpoczęliśmy w Krościenku od zwiedzenia wystawy przyrodniczej w budynku Dyrekcji Pienińskiego Parku Narodowego. Była okazja do poznania osobliwości przyrodniczych Pienin. Wędrówkę rozpoczęliśmy na ulicy Trzy Korony, poznając historię powstania kapliczki św. Rocha. Żółty szlak prowadził nas w kierunku polany Wyrobek. Po dojściu do niebieskiego szlaku, powędrowaliśmy nim na Górę Zamkową. Niestety zwiedzanie ruin było niemożliwe ze względu na usterkę jednego ze stropów. Z Zamkowej Góry poprzez przełęcz Koszarzyska, doszliśmy do celu naszej wyprawy – szczytu Trzech Koron. Widoki zapierały dech w piersiach! Schodziliśmy do Sromowiec Niżnych przez przełęcz Chwała Bogu i wąwóz Szopczański. Następnie przejechaliśmy autokarem do Łopusznej, podziwiając panoramy pienińskie urozmaicone widokami na zamki w Niedzicy i Czorsztynie, kościół w Frydmanie i zamarznięty zbiornik Czorsztyński. W Łopusznej – rodzinnej miejscowości księdza Józefa Tisznera, zwiedziliśmy XV-wieczny drewniany kościółek. Przy wejściu można przeczytać myśl księdza Tisznera „Ciszą wszystkich cisz jest cisza kościółka. Gdy chcesz znaleźć Boga musisz wejść w ciszę”.    Do Wadowic wróciliśmy przed godziną 18. To była niezwykła wycieczka ze względu przepiękne zimowe krajobrazy i bezchmurną piękną pogodę. Wszyscy uczestnicy wycieczki znieśli jej trudy bezproblemowo! Rozpiętość wiekowa pomiędzy najmłodszym a najstarszym uczestnikiem wynosiła ponad 60 lat! Dziękuję wszystkim za ten pięknie spędzony dzień! zapraszam na Palmową Niedzielę na Leskowcu. Tadeusz Włodek. Do książeczki GOT wpisujemy: Krościenko-Kosarzyska-Trzy Korony-Chwała Bogu-Sromowce Niżne. Grupa BZ 08, 15 punktów, różnica wysokości 582 m.   Zobacz zdjęcia z wycieczki   Zdjęcia p. Brózdy  Zdjęcia p.R.Gawlika