Wycieczka na Śnieżnicę

W sobotę 17 listopada 2018 r. miała miejsce kolejna sobotnia wycieczka. Naszym celem był Beskid Wyspowy a konkretnie Śnieżnica, szczyt wznoszący się nad Kasiną Wielką. Podejście zaczęliśmy z przełęczy Gruszowiec. Zielony szlak zaprowadził nas do Ośrodka Rekolekcyjnego na Śnieżnicy. W miłej atmosferze spędziliśmy tam ponad 2 godziny. Był czas na wysłuchanie historii ośrodka przedstawionej przez księdza Jana Zająca. zrobiliśmy grupowe zdjęcie  pod pomnikiem Karola Wojtyły, który w roku 1953 pierwszy raz odwiedził Śnieżnicę. Kiełbaska upieczona na ognisku smakowała wybornie. Po ognisku rozpoczęliśmy wędrówkę niebieskim szlakiem na szczyt Śnieżnicy. Podejście zajęło nam ok. pół godziny. W rejonie szczytu nieśmiało pojawił się pierwszy śnieg. Po obowiązkowym wspólnym zdjęciu na szczycie, rozpoczęliśmy zejście do Kasiny Wielkiej. W dolnej części schodziliśmy wzdłuż trasy narciarskiej. Ponieważ rozpoczęto naśnieżanie, obecność śniegu sprawiła dużą radość najmłodszym uczestnikom wycieczki. Schodząc można było podziwiać panoramę północo-zachodniej części Beskidu Wyspowego z pasmem Cietnia oraz wschodnią część Beskidu Średniego z Łubomirem, Łysiną i Kamiennikiem.  Zeszliśmy w rejon przystanku kolejowego Kasina Wielka. Na zakończenie wycieczki, zwiedziliśmy cmentarz wojenny nr 364, na którym spoczywają żołnierze armii austriackiej, rosyjskiej i niemieckiej  polegli w czasie walk w grudniu 1914 r. Do Wadowic wracaliśmy przez Myślenice i Kalwarię Zebrzydowską. W wycieczce uczestniczyło 53 turystów, przedział wiekowy 5 lat – 65+. Dziękuję wszystkim za bardzo miło  spędzony czas w pięknej scenerii Beskidu Wyspowego. Do zobaczenie 8 grudnia na kolejnej wycieczce!  Do książeczki GOT wpisujemy: przełęcz Gruszowiec – Śnieżnica – Kasina Wielka – 8 punktów GOT, grupa górska: BZ06, różnica wysokości: 327 m.   zobacz zdjęcia   Zdjęcia T.Płonki