Wycieczka na Żar

W sobotę 16 marca 67 uczniów, rodziców i nauczycieli uczestniczyło w wycieczce na górę Żar w Beskidzie Małym. Autokarami dojechaliśmy na Przełęcz Kocierską, skąd czerwonym szlakiem ruszyliśmy  w kierunku zachodnim, w stronę Żaru. Miejscami pojawiał się śnieg, czasami niewielkie błotko. Wszędzie było widać skutki niedawnej wichury, połamane drzewa utrudniały wędrówkę. Z leśnych polan roztaczał się wspaniały widok na Beskid Śląski i Żywiecki. W czasie postojów młodsi uczestnicy wycieczki poznawali znaczenie słów: grapa, kiczera, przysłop. Na trasie mijaliśmy częściowo zrekonstruowany kamienny szałas ( niestety wygląda jak ruina). Na stokach Kiczery prowadzący wycieczkę opowiedział o zasadzie działania elektrowni szczytowo-pompowej. Po 20 minutach byliśmy na Żarze. Ciepłe pomieszczenie baru, herbata, przekąski pozwoliły wszystkim odpocząć i nabrać sił. Wielu skorzystało z „toru saneczkowego” mierząc się z zakrętami i prędkością.Schodziliśmy do Międzybrodzia Żywieckiego gdzie czekały na nas autokary. Wracaliśmy do Wadowic mijając Jezioro Międzybrodzkie,  Czanieckie. Zwróciliśmy uwagę na zaporę w Porąbce i poznaliśmy historię jej powstania. Niewątpliwym plusem tej wycieczki było świeże powietrze, rozległe panoramy, resztki zimy, doborowe towarzystwo, dobre humory, wspólnie spędzony czas. Dziękuję za tak liczny udział w wycieczce, Tadeusz Włodek. zobacz zdjęcia   zobacz zdjęcia T. Płonki   zdjęcia pani Beaty Studnickiej   zdjęcia pani Beaty Sporek

Do książeczki GOT wpisujemy, trasa: Przełęcz Kocierska-Kocierz -Kiczera- Żar- Międzybrodzie Żywieckie. Numer grupy górskiej – BZ-03, 15 punktów. 161 metrów podejścia.