Wycieczka na Maciejową i Stare Wierchy

Sobota 18 marca 2023 r. godzina 7.00 Wyjeżdżamy w Gorce a konkretnie pokonamy trasę Obidowa-Stare Wierchy-Maciejowa-Rabka Zdrój. Wycieczka była dwukrotnie odwoływana (pogoda), ale jak się okazało warto było czekać! Było nas wszystkich dokładnie 44 uczestników, rozpiętość wiekowa ponad 60 lat! Wędrowaliśmy zielonym szlakiem z Obidowej na Stare Wierchy. Tam był czas na odpoczynek i  pierwsze lub drugie śniadanie. Pogoda rewelacja, promienie słońca odbite od śniegu, mile widziane odpowiednie okulary… Po

odpoczynku wchodzimy na czerwony GSB który zaprowadzi nas do schroniska na Maciejowej. Spod schroniska w kierunku południowym roztaczał się niesamowity widok na Tatry – uczta dla oczu! W kierunku północnym podziwialiśmy Luboń Wielki, Szczebel, Lubogoszcz w Beskidzie Wyspowym. Schodziliśmy do Rabki ciesząc się ciepłą, słoneczną, wiosenną pogodą. ostatni etap wycieczki to przejście przez piękny rabczański park zdrojowy. Gdy naszym oczom ukazał się pomnik św. Mikołaja przed dworcem kolejowym w Rabce wiedzieliśmy że to koniec gorczańskiej wędrówki. Wracaliśmy do Wadowic korzystają z niedawno otwartego tunelu drogowego pod Luboniem Małym. Gratulacje dla najmłodszego uczestnika wycieczki Ksawerego Wawro za dzielną postawę i wytrwałość! Dziękuję za wspólnie spędzony czas w miłej atmosferze jednocześnie gratuluję rodzicom za mobilizowanie swoich pociech do takiej formy spędzania czasu. Plakietki wycieczkowe zaprojektowali Laura Bernaś i Szymon Balon z klasy 2a. Należy podkreślić że Laura i Szymon systematycznie, na każdą wycieczkę przygotowują ciekawe projekty. Wycieczka była międzynarodowa, uczestniczyło w niej pięcioro dzieci z Ukrainy.

Do książeczki GOT wpisujemy: Obidowa – Stare Wierchy – Maciejowa – Rabka.  Grupa Górska:  BZ.05   punktów 13.  Odznaka Mont Everest 177 m.