Pilsko 1557

Sobota 21 września 2019 r., ostatnia sobota lata, piękna pogoda. Co robić w taki dzień? …  Grupa 55 rodziców, uczniów, absolwentów, nauczycieli,  postanowiła spędzić ten dzień bardzo aktywnie. Zapowiadana wycieczka na Pilsko stała się faktem. O godzinie 7.00 wyjechaliśmy do Sopotni Wielkiej. Po ponad godzinnej podróży byliśmy na miejscu. W akompaniamencie szumu wodospadu wyruszyliśmy żółtym szlakiem na przełęcz Przysłopy. Rolę przewodników przejęli Aleks Jabłoński i Przemek Ogiegło z klasy 5b. W czasie wędrówki niektórzy z uczestników wycieczki uprawiali bardzo skuteczne grzybobranie. Pani Joanna miała szczęście znaleźć przepiękny okaz borowika. Po dojściu do szlaku czarnego wędrowaliśmy przez Uszczawne Niżne, Malorkę, Uszczawne Wyżne, Halę Górową, Skałkę na Halę Miziową. Nie odpoczywając, z marszu, wyruszyliśmy czarnym szlakiem na Pilsko. Po 40 minutach zdobyliśmy szczyt leżący już po Słowackiej stronie. Widoki ze szczytu zrekompensowały trudy podejścia. Tatry, Tatry Niżne, Mała Fatra, Beskid Żywiecki, Śląski i Mały, Babia Góra były w zasięgu wzroku i na wyciągnięcie ręki. Było pięknie! Po zejściu na Miziową, nastąpił długo oczekiwany odpoczynek przed schroniskiem ( piękna pogoda jak magnes wyciągnęła wszystkich turystów na zewnątrz). Schodziliśmy do Korbielowa szlakiem zielonym. W Wadowicach byliśmy po godzinie siedemnastej. Gratuluję wytrwałości wszystkim uczniom i absolwentom, a rodzicom gratuluję mądrości w wyborze formy aktywnego spędzania czasu wolnego.  Dziękuję pani Beacie Sporek za wykonanie kolejnych kart do kroniki ! Następna wycieczka 12 października. Zapraszam !!!             Do książeczki GOT wpisujemy: Sopotnia W. – P.Przysłopy – H.Górowa -H.Miziowa – Pilsko – H.Miziowa – Korbielów Kamienna. Grupa Górska B.Z.-02, punktów 27, różnica wysokości 934 m.   Zobacz zdjęcia