Wycieczka w Pieniny

W sobotę 23 maja 2016 r. przy pięknej pogodzie wędrowaliśmy w Pieninach. Po przeprawie przez Dunajec łodzią flisacką w Szczawnicy rozpoczęliśmy mozolne podejście na Sokolicę. Wysiłek został zrekompensowany widokami zapierającymi dech w piersiach. Sokolica należy do najlepszych punktów widokowych w naszych górach. Następnie przez przełęcz Sosnów, Czertezik, Czerteż, Ociemny Wierch, Bańków Groń wędrowaliśmy w kierunku Góry Zamkowej. Ruiny Zamku Pienińskiego pamiętającego czasy św. Kingi były okazja do ich zwiedzenia i krótkiego odpoczynku. Ostatnim etapem wycieczki były Trzy Korony. Ten najwyższy szczyt Pienin Właściwych podobnie jak Sokolica uraczył nas niezapomnianymi widokami. Z Trzech Koron schodziliśmy do Sromowców Niżnych gdzie zatrzymaliśmy się na odpoczynek i gdzie czekał na nas autokar. Do Wadowic wróciliśmy o godzinie 19.30. Była to wycieczka trudna z elementami wspinaczki ale jednocześnie pełna wrażeń. Na pochwałę zasługują wszyscy uczestnicy wycieczki za wytrwałość. Kolejna wycieczka w dniu 12 czerwca, będziemy uczestniczyć w Rajdzie Szlakami Jana Pawła II na Leskowiec. Będzie to ostatnia wycieczka w tym roku szkolnym na którą serdeczne zapraszam! Dziękuje za  zdjęcia Paniom Beacie Studnickiej i Bożenie Gibas oraz Panu Józefowi Jabłońskiemu. Zdjęcia p. Jabłońskiego   Zdjęcia p. Beaty zdjęcia p. Bożeny