Wycieczka w Małe Pieniny

W sobotę 6 maja to dzień wycieczki w Małe Pieniny. Rano, Wadowice przykryte były ciemnymi chmurami z których padał deszcz. Nie wyglądało to dobrze!  Wyruszyliśmy o siódmej rano mając nadzieję na poprawę pogody. Jaworki w Małych Pieninach przywitały nas słońcem wychodzącym zza chmur i przyjemną temperaturą powietrza. Pierwszym etapem naszej wycieczki było zwiedzenie dawnej cerkwi unickiej w Jaworkach. Na wszystkich duże wrażenie zrobił pięknie odnowiony pochodzący z XVIII wieku ikonostas. Była również okazja do zapoznania się z historią Rusi Szlachtowskiej oraz tragicznymi losami jej mieszkańców. Część górską wycieczki rozpoczęliśmy przejściem wąwozu Homole. Wartko płynący potok Kamionka tworzący liczne kaskady, uzupełniał widoki pionowych wapiennych skał tworzących ten malowniczy wąwóz. Po krótkim odpoczynku w rejonie Skalnych  Ksiąg, uczestnicy wycieczki zostali zapoznani z metodą chemiczną identyfikacji skał wapiennych. Była również okazja do zobaczenia kumaków składających skrzek. Zielony a następnie niebieski szlak zaprowadził nas na najwyższy szczyt Pienin – Wysoką. Widoki były niezapomniane: od Tatr po Beskid Sądecki i Gorce. Odpoczywaliśmy w sympatycznym schronisku Pod Durbaszką. Schodziliśmy do Jaworek słysząc pomruki zbliżającej się burzy. Do Wadowic wracaliśmy przez Szczawę i Mszanę Dolną. Dzień który pogodowo nie zapowiadał się dobrze, pozytywnie wszystkich zaskoczył. Do zobaczenia na kolejnej wycieczce. zobacz zdjęcia   Zdjęcia pani Bożeny Gibas   Zdjęcia pani Beaty Studnickiej