Wycieczka do Koniakowa

Celem sobotniej wycieczki 23 listopada 2019 r. była Ochodzita w Beskidzie Śląskim. Charakterystyczna góra na terenie Koniakowa, z przepiękną panoramą roztaczającą się z wierzchołka. Wędrówkę rozpoczęliśmy w Zwardoniu, skąd niebieskim szlakiem przez Sołowy Wierch, przełęcz Rupienkę doszliśmy pod górującą w krajobrazie Koniakowa Ochodzitą. Sam szczyt góry zdobyliśmy schodząc ze szlaku i kierując się na azymut zero. Na szczycie mocno wiało ale widoki były przednie: Beskid Śląski, Beskid Żywiecki, Tatry … Schodziliśmy do karczmy „Ochodzita” skąd po krótkim odpoczynku przejechaliśmy do gospodarstwa pasterskiego. A tam – zagroda z owcami, wystawa sprzętu pasterskiego, prelekcja obejmująca pokaz wyrobu bundzu ze szczegółowym tłumaczeniem całego procesu. Degustacja serów, zakupy w sklepie z dedykowanym asortymentem – bardzo miło wspominamy pobyt w gościnnej zagrodzie. W drodze powrotnej nie zabrakło wspólnego śpiewu piosenek z turystycznego repertuaru. Dziękuję wszystkim uczestnikom wycieczki (53 osoby) za kapitalną atmosferę, wspólną zabawę, poznawanie osobliwości tego ciekawego regionu. Dziękuję pani Beacie Sporek za wykonanie kolejnych kart do kroniki. Kolejna wycieczka w sobotę 7 grudnia na Halę Boraczą w Beskidzie Żywieckim. Święty Mikołaj obiecał że też tam będzie!!!  Zobacz zdjęcia  Zdjęcia T.Płonki  Zdjęcia P.Ł. Raucha

Do książeczki wpisujemy: Zwardoń-Sołowy Wierch-Ochodzita, BZ.01, 11 punktów do GOT, różnica wysokości 287 m.